Roel van Duijn Liefdesverdriet – Recensie

Roel van Duijn is de expert op het gebied van liefdesverdriet. Het boek Liefdesverdriet leest als een persoonlijke strijd en het schrijven ervan was een belangrijke stap in de verwerking van zijn verdriet. Van Duijn is onder mensen die ouder zijn dan dertig bekend als politicus en heeft een heel indrukwekkend leven achter de rug. Hij is bijvoorbeeld jarenlang gevolgd door een geheim agent.

Niet iemand dus van wie je verwacht dat hij lang doet over het verwerken van een mislukte relatie. Dat dat wel gebeurde heeft geleid tot dit eerlijke boek waarin hij alle gedachtes opschrijft van begin tot aan zijn nieuwe leven zonder verdriet.

Omdat hij zijn ervaringen is gaan inzetten om anderen te helpen is het boek heel authentiek. De gesprekken die hij voerde met mannen en vrouwen die hetzelfde was overkomen staan ook in het boek. Hier is een hoop te herkennen en worden goede tips gegeven.

Het boek heeft veel mensen goed geholpen. Een kennis van ons heeft het boek gelezen na een zware breuk. Zij vertelde dat de kracht van het boek erin ligt dat Roel van Duijn alles opschrijft. Daardoor krijg je een soort idee van hoe lang het kan duren waar je tegenaan loopt en voroal het besef dat je niet alleen bent. Roel van Duijn is met zijn adviezen wel duidelijk maar niet dwingend. Hij is echt een vriend en dat straalt ook van zijn site af.

Conclusie:

Liefdesverdriet is een goed boek voor iedereen die het proces van liefdesverdriet wil begrijpen. Het geeft je een idee van hoe anderen er mee omgaan en laat zien dat er leven is voor je na deze breuk. Bovendien staat het boek vol met praktische tips voor elk van de fases die mensen met liefdesverdriet doormaken.  Roel van Duijn heeft in zijn boek drie fases:

• Door de pijn heen gaan.
  • Je zelfbeeld herstellen en vernieuwen
  • Weer van jezelf gaan houden.